Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009

Περί Ραδιοχημείας ο λόγος…


Βρισκόμαστε λίγο καιρό πριν την εξεταστική, και όπως κάθε φορά τέτοια περίοδο, είναι εντονότερα από άλλες περιόδους τα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας, αυταρχισμού, εντατικοποίησης και πειθάρχησης. Οι φοιτητές τρέχουν από μάθημα σε μάθημα και από εργαστήριο σε εργαστήριο έχοντας ήδη άγχος για την επερχόμενη εξεταστική. Κάτι τέτοιο, κάνει πιο εύκολη την εμφάνιση τέτοιων φαινόμενων από καθηγητές.
Είναι προφανές ότι θα έκαναν πολύ πιο εύκολη τη θέση των φοιτητών εργασίες με απαλλακτικό χαρακτήρα, καθώς κάτι τέτοιο οδηγεί σε αποσυμφόρηση της εξεταστικής περιόδου και αυτό είναι κάτι που αποτελεί πάγια θέση του φοιτητικού συλλόγου. Αντίθετα από αυτό όμως, πολλοί καθηγητές εκμεταλλευόμενοι την επιθυμία πολλών φοιτητών να περάσουν τα μαθήματα τους και μάλιστα με υψηλή βαθμολογία φτιάχνουν «προαιρετικά» εργαστήρια, εργασίες ή προόδους. Τις περισσότερες φορές αυτά καταλήγουν να γίνουν υποχρεωτικά καθώς αν κάποιος φοιτητής δεν τα παρακολουθήσει έχει ελάχιστες πιθανότητες να περάσει το αντίστοιχο μάθημα, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να αναγκάζονται να τρέχουν συνεχώς για αυτό το μάθημα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων φαινόμενων είναι το μάθημα της Ραδιοχήμειας, το οποίο είναι ένα μάθημα επιλογής του 3ου εξαμήνου, στο οποίο έχουν επανειλλημένα παρατηρηθεί φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας. Στο συγκεκριμένο μάθημα, η καθηγήτρια έχει θεσπίσει 2 «προαιρετικές» προόδους και μια εργασία, μη απαλλακτικού χαρακτήρα με την αιτιολογία ότι θα μετρήσουν μόνο θετικά για όποιον τα κάνει και όχι αρνητικά για όποιον δεν τα κάνει.
Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Λίγο καιρό πριν, η καθηγήτρια του μαθήματος ανακοίνωσε στους φοιτητές ότι όποιος δεν έδωσε την μία πρόοδο δεν έχει δικαίωμα να δώσει την άλλη. Και επειδή μάλλον αυτό δεν ήταν αρκετό, δικαίωμα να πάρουν θέμα για την εργασία έχουν μόνο φοιτητές του 3ου εξαμήνου ή του 9ου (επειδή θέλουν να πάρουν πτυχίο). Όσοι φοιτητές από άλλα εξάμηνα προσπάθησαν να πάρουν θέμα για την εργασία δεν τα κατάφεραν και μάλιστα σε ένα μάθημα με αρκετά μεγάλο ποσοστό κοψίματος στην εξεταστική, καθώς όπως έχει αποδειχθεί όποιος δεν έχει κάνει προόδους ή εργασίες είναι εξαιρετικά δύσκολο να περάσει το μάθημα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε μάλιστα ότι η συγκεκριμένη καθηγήτρια στο παρελθόν έχει ξεχάσει μέχρι και να προσέλθει σε εξέταση του μαθηματος χωρις να ενημερώσει κανέναν ενώ οι φοιτητές περίμεναν ώρες στην αίθουσα να δώσουν.
Τέτοια φαινόμενα εκ μέρους των καθηγητών δεν είναι σπάνια, ειδικά στις εξεταστικές περιόδους και ο σύλλογός μας τα έχει καταδικάσει και σπάσει στην πράξη πολλές φορές στο παρελθόν. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης αυτών των φαινόμενων είναι η απεμπλοκή από τη διαδικασία της εξεταστικής με θέσπιση εναλλακτικών- απαλλακτικών μορφών εξέτασης.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗ
ΠΡΟΤΑΣΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΣ ΑΓΩΝΩΝ