Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

ΣΤΑ ΚΑΤΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΣΠΑΜΕ ΚΑΘΕ ΠΕΤΡΑ..


Αναμφισβήτητα η εξεταστική εκ φύσεως αποτελεί μια εξουθενωτική διαδικασία. Ωστόσο συχνά, ξεπερνώντας τα όρια του ίδιου του ρόλου της, αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη και διόγκωση αυτού που με διάφορες εκφάνσεις ονομάζεται καθηγητική αυθαιρεσία (υπερβολικά αυστηροί όροι επιτήρησης, δύσκολα και αυθαίρετα θέματα, μαζικά κοψίματα κ.ά.). Έτσι, με την κατάχρηση της καθηγητικής εξουσίας (πάντα στο όνομα της ιερής, αντικειμενικής, αξιοκρατικής, ...., αξιολογητικής διαδικασίας), πλήττονται κατοχυρωμένα δικαιώματα των φοιτητών και δυσχεραίνονται σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό οι όροι φοίτησής μας..

Αν κάτι έχει για μας ιδιαίτερη σημασία, αυτό είναι ότι πλέον δεν μπορούμε να παραμένουμε αδιάφοροι και να κυνηγάμε όλοι την προσωπική καταξίωση,μέσα απο λογικές ατομικού δρόμου και προσωπικού βολέματος, ή να καταφεύγουμε στην εύκολη λύση της αντιγραφής. Πιστεύουμε ότι η στάση των φοιτητών πρέπει να ξεπερνάει το παραπάνω δίλημμα και η παρέμβαση μας ακόμα και στο δύσβατο πεδίο των εξετάσεων να είναι συλλογική και συνειδητή για να αποτρέψουμε τα όλο και συχνότερα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας.

Σε καμία περίπτωση οι καθηγητές ή οι επιτηρητές δεν έχουν το δικαίωμα να μας φέρονται προσβλητικά, καταχρώμενοι το ρόλο του καθηγητή-αξιολογητή, καθώς είμαστε όλοι ισότιμα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και οφείλουμε να αντιδρούμε σε κάθε προκλητική συμπεριφορά οποιουδήποτε καθηγητή ή επιτηρητή.

Δεν δεχόμαστε τις πρακτικές απειλών ή εκβιασμών από τους καθηγητές/επιτηρητές. Πιο συγεκριμένα:

 Δεν αλλάζουμε θέσεις ως ύποπτοι για αντιγραφή ακόμα και πριν δοθούν τα θέματα ..!

 Κανέις δεν έχει το δικαίωμα να μας απαγορέψει να γράψουμε σε περίπτωση που δεν έχουμε πάσο / ταυτότητα . Μπορούν να πιστοποιήσουν την φοιτητική μας ιδιότητα κάλλιστα οι συμφοιτητές μας ..

 Οι κατανομές των ονομάτων(πχ Α-Ι κλπ..) είναι απλά βοηθητικές : μπορούμε να γράψουμε κανονικά και σ'όποια άλλη αίθουσα προβλέπει η εξέταση.

 Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να μας επιβάλει ν' αλλάξουμε θέση ή πολύ περισσότερο να μας αποβάλλει απ΄την εξέταση.

 Κανείς δεν μπορεί ν'αρνηθεί να διορθώσει γραπτά επειδή εξεταστήκαμε σε διαφορετικό αμφιθέατρο απ'αυτό που όριζε η κατανομή (τέτοιες πρακτικές έχουν κατάδικαστεί στο παρελθόν από τα συλλογικα όργανα)

 Δεν υποχρεούμαστε να δίνουμε τα «στοιχεία» μας σε κανέναν αν δεν το επιθυμούμε, πόσο μάλλον όταν καθηγητές-επιτηρητές τα απαιτούν για ενδεχόμενη «ειδική μεταχείριση/αντιμετώπιση».

 Δεν επιτρέπουμε να μας «μονογράφουν» το γραπτό χωρίς λόγο ή για υποψία συνεργασίας/αντιγραφής ή γιατί απλά κάποιος επιτηρητής μας έχει βάλει στο μάτι. Αντιδρούμε όταν θιγόμαστε.

Σε περίπτωση προκλητικής και αντιφοιτητικής συμπεριφοράς η αντίδρασή μας πρέπει να είναι άμεση και μαζική.
• Σε περίπτωση μαζικού κοψίματος(π.χ 50%) ή θεμάτων άσχετων με την ύλη που διαβάζουμε απαιτούμε άμεση αναβαθμολόγηση ή επανάληψη της εξέτασης.

Επειδή πολλά απο τα παραπάνω πιθανώς θα τα συναντήσουμε, πιστεύουμε ότι ο μόνος τρόπος για να τα αποτρέπουμε είναι η ενεργή στάση όλων μας, η συναδελφικότητα κι η αλληλεγγύη. Όλοι έχουμε το δικαίωμα και την υποχρέωση να παλεύουμε για τα προβλήματά μας και όχι να εκχωρούμε τις δικές μας πολιτικές λειτουργίες σε «ειδικούς» κι «εκπροσώπους». Έτσι, αν αυθαιρετήσουν εις βάρος συμφοιτητή μας, αντιδράμε και εμείς οι ιδιοι μαζικά και άμεσα αν θέλουμε να μη βρεθούμε ποτέ σε αντίστοιχη θέση.

ΣΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ