Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ!!!

Επειδή εδώ και καιρό πολύς λόγος γίνεται για εκπτώσεις σε μαθήματα, εργαστήρια, εξεταστικές κ.λ.π., καλό θα ήταν να δούμε από που προέρχονται οι ουσιαστικές εκπτώσεις και γιατί…
Ας αρχίσουμε, λοιπόν από τη ΔΑΠ, που κατά κύριο λόγο μιλά για εκπτώσεις. Είναι ξεκάθαρο το τελευταίο διάστημα ,πως στόχος της είναι να ποινικοποιηθούν οι αγώνες που έγιναν το τελευταίο καιρό αλλά και να συκοφαντηθεί με κάθε δυνατό μέσο το φοιτητικό κίνημα. Έτσι, στο τμήμα των ΗΜΜΥ ουσιαστικά προτείνε να χαθεί η εξεταστική και περιορίστηκε στο να μιλήσει για υποβάθμιση σπουδών μέσω των αγώνων. Την ίδια στιγμή, η ΠΑΣΠ έκανε ακριβώς το ίδιο, μη προτείνοντας κάποια ουσιαστική λύση για την διεξαγωγή της εξεταστικής και αφήνοντας το θέμα στην κρίση των καθηγητών. Μιλώντας για εκπτώσεις στην παιδεία καλό θα ήταν να δούμε τι έγινε στο Επιστήμης Υλικών των Ιωαννίνων οπού εκπρόσωπος της ΔΑΠ υπεξαίρεσε χρήματα που προορίζονταν για φοιτητικές παροχές και μάλιστα σε άψογη συνεργασία με την πρυτανεία.
Οι πραγματικές εκπτώσεις όμως κρύβονται πίσω από τις μεταρρυθμίσεις και την γενικότερη αναδιάρθρωση που έρχεται να φέρει η κυβέρνηση της ΝΔ τα τελευταία χρόνια, είτε μιλώντας για το άρθρο 16 ή τα ΚΕΣ, είτε μιλώντας για το νομό πλαίσιο και για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
Βλέποντας τα αναλυτικότερα, είδαμε ότι ενώ μπλοκαρίστηκε η αναθεώρηση του άρθρου 16 η κυβέρνηση συνεχίζει να κινείται στην κατεύθυνση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστήμιων μέσω της αναγνώρισης των ΚΕΣ. Με αυτό τον τρόπο τα πτυχία που παρέχονται από τα δημόσια πανεπιστήμια θα εξισωθούν με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων και κατ’ επέκταση θα υποβαθμιστούν .
Σε ότι αφορά το νομό πλαίσιο, οι εκπτώσεις που φέρνει σε όλους τους τομείς του πανεπιστημίου είναι τεράστιες. Αρχικά, καταργούνται τα δωρεάν βιβλία, μέσω της λίστας συγγραμμάτων, αλλά και γενικότερα οι φοιτητικές παροχές (όπως σίτιση, στέγαση, μεταφορές), καθώς πλέον τα οικονομικά του πανεπιστημίου θα διαχειρίζεται ένας manager. Ακόμα, εισάγεται ο θεσμός της διαγραφής φοιτητών, μετά τα 2ν χρόνια φοίτησης και τέλος γίνεται περιορισμός των χώρων ασύλου, κάτι που έρχεται να περιορίσει την ελεύθερη έκφραση των φοιτητών. Επίσης, με τον πρότυπο εσωτερικό κανονισμό, έναν κανονισμό ο οποίος στις διατάξεις του συμπυκνώνει όλες τις μορφές εντατικοποίησης, θεσπίζονται τα πειθαρχικά συμβούλια. Η διάταξη αυτή, έχει ήδη εφαρμοστεί στην ΑΣΟΕΕ, με εξάμηνη αναστολή φοιτητικής ιδιότητας, επειδή οι φοιτητές αντέγραψαν στις εξετάσεις.
Τέλος, μιλώντας για εκπτώσεις, ας θυμηθούμε και τη στάση της ΔΑΠ στη σχολή μας. Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ήταν που στο τελευταίο τμήμα των καθηγητών ζήτησε να μην δοθούν κάποια μαθήματα και η εξεταστική να διαρκέσει 2 βδομάδες, ενώ η ΠΑΣΠ, έλαμψε δια της πολιτικής της απουσίας, καθώς δεν τοποθετήθηκε καθόλου επί του θέματος της εξεταστικής. Παλιότερα, πρόταση της ΔΑΠ ήταν να παρουσιάζουν διπλωματική μόνο όσοι χρωστούν από 2 μαθήματα και κάτω και να δικαιούνται πτυχιακή εξεταστική μόνο όσοι έχουν παρουσιάσει διπλωματική.
Μετά από όλα αυτά, τελικά ποιες είναι οι πραγματικές εκπτώσεις??? Μήπως είναι αυτές που έρχονται να πλήξουν την καθημερινότητα μας και να υποβαθμίσουν τα πτυχία μας??? Μήπως είναι αυτές που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ και που τις υποστηρίζει το φερέφωνό της μέσα στις σχολές, δηλαδή η ΔΑΠ???
Και αν δούμε την αντιστοιχία…μέσω όσων προτείνει ή υπερασπίζεται η ΔΑΠ θα…
-100% δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση
-90% δωρεάν βιβλία
-100% επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα
-100% κατοχυρωμένο πτυχίο
-90% στις φοιτητικές παροχές
-80% ελεύθερου χρόνου
-100% κατοχύρωση του ασύλου
-100% πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα
+100% άφθονη ρήξη επιβλαβών χημικών και ξύλου
+100% πειθάρχηση του φοιτητικού σώματος
+100% ανεργία
+100% εκμετάλλευση